"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

„Okręt mój płynie dalej – pod prąd,

Serce, choć popękane, bić chce,

Nie ma cię i nie było – jest noc,

Nie ma mnie i nie było – jest dzień”

parafraza: KAT

czwartek, 21 kwietnia 2011

Żona rośliny

Przy mym boku co dzień jesteś
Karmisz, myjesz, czuwasz, sprzątasz
Ja wciąż jestem twoim mężem
Sok twój piję, jak jemioła

Choć pożytku ze mnie nie masz
Obowiązki dzielnie pełnisz
Czujesz pewnie, że tak trzeba
Nie opuścisz mnie do śmierci

A ja myślę w dzień i w nocy
(Tylko tyle mi zostało)
Czy już posiadł cię ktoś obcy
Czy dla siebie mam cię całą

I jak długo tak wytrzymasz
Odmawiając sobie szczęścia?
Wolę uschnąć jak roślina
Niż wciąż żyć w domysłów mękach

Patrząc niemo w twoje oczy
Krzyczę - Odejdź! Tlen mi wyłącz!
Cierpię zawsze, gdy wychodzisz
Nie chce dłużej być rośliną

2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz