"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

„Okręt mój płynie dalej – pod prąd,

Serce, choć popękane, bić chce,

Nie ma cię i nie było – jest noc,

Nie ma mnie i nie było – jest dzień”

parafraza: KAT

czwartek, 14 kwietnia 2011

Jestem Polakiem

Jestem Polakiem -
Czuję to co dzień
Mądrość inaczej
Zawiści ogień
Krzyże, symbole
Próżność, cwaniactwo
Żałosne spory
Chamstwo, pieniactwo
Marsze, pochodnie
I święte racje
Spiżowy pomnik
Mrzonki, fantazje
Wiara, religia
Wieńce, mogiły
Sztandar, relikwia
Zaścianek zgniły
Króle, rycerze
Zbroje, ryngrafy
Szable, puklerze
Konie, husarzy
Powstania, kosy
Hymny i pieśni
Bohaterowie
Ofiary, święci
Brud i warcholstwo
Ciepłe posady
Najświętsza polskość
Ciche układy
Prawda, moralność
Rycerskie cnoty
Zdrada, zaprzaństwo
I patriotyzm
Duma, szlacheckość
Zgięte kolana
Miłość bliźniego
Stosy podpala
Sumienia czyste
Śmieci dokoła
Wolność jest mitem
W mózgach niewola
Chwała bądź bogu
Monecie złotej
Matce narodu -
Pani głupocie
Brzemię historii
Na kark wrzucone
Nawet orłowi
Dźwigać koronę
Tradycja wieczna
Wartości scheda -
Ból, beznadzieja
Bezsens i bieda

Jestem Polakiem
Spośród was jednym
Z wzniesionym karkiem
Dumnym i wielkim
Małym, złośliwym
Głupim i brudnym
Chytrym, leniwym
Śmiesznym i smutnym
Polakiem jestem -
Myślę inaczej
Zmienić się nie chcę
Patrzę i płaczę ...

2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz