"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

„Okręt mój płynie dalej – pod prąd,

Serce, choć popękane, bić chce,

Nie ma cię i nie było – jest noc,

Nie ma mnie i nie było – jest dzień”

parafraza: KAT

piątek, 15 kwietnia 2011

Cygańska rapsodia

Ledwo żyć zacząłem, mamo
A już los mój koniec orzekł
Nie chcę widzieć cię spłakaną
Lecz, gdy jutro o tej porze
Mnie nie będzie, żyj jak gdyby
Nic nie było ważne nigdy

Czuję na mych plecach ciarki
Zbyt jest późno, czas mój nadszedł
Ciało w bólu nieustannym
Muszę odejść, wiec żegnajcie
Pozostawiam cię tu samą
Trzeba prawdzie spojrzeć w oczy
Chociaż umrzeć nie chcę, mamo
Lepiej bym się nie urodził

                *    *    *

Biedne me życie
Nikt mnie nie kocha
Czy oszczędzicie
Mi okropności?
Czy pozwolicie
O, mamo droga
Abym mógł odejść
I diabła spotkać?

Myślisz więc, że kamienować
Prawo masz, opluwać mnie
Sądzisz, że mnie możesz kochać
Pozwalając mi na śmierć
Och, skarbie, nie rób mi tego
Nie rób mi tego i wiej
Uciec stąd musisz daleko
Pozostawić samym mnie

Wszystko bez znaczenia
Każdy widzi, że
Nic znaczenia nie ma
Nie obchodzi mnie ...

2011
inspiracja/swobodny przekład z: Queen (fragmenty)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz