"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

„Okręt mój płynie dalej – pod prąd,

Serce, choć popękane, bić chce,

Nie ma cię i nie było – jest noc,

Nie ma mnie i nie było – jest dzień”

parafraza: KAT

poniedziałek, 9 maja 2011

Tajemnicza choroba

Jak długo to potrwa
I na co choruję?
Od kiedy cię kocham
I kochać nie umiem
Czy później się stało -
Gdy ciebie straciłem?
Czy się wykluwało
Czy stało się w chwilę?
Czy kochać nie umiem
Przez chorobę dziwną
Czy ona to skutek
A tamto przyczyną?
A może też nie ma
Związku z tym żadnego
I cieszyć się trzeba
Że nie widzisz tego?
Może taki byłem
Siedziało to we mnie
A teraz przyczynę
Chcę znaleźć daremnie?
Jakkolwiek nazywa
Się moja choroba
Nie ważna przyczyna -
Do śmierci w niej dotrwam
Nie widzę lekarstwa
Objawów przybywa
Stan wciąż się pogarsza
Czy jest zaraźliwa?
Wielką mam nadzieję
Że czytając wiersze
Nie złapie ode mnie
Nikt francy niniejszej
Lecz sam chory może
Pomyśli czytając
Że dziwne choroby
Także inni mają

2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz