"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

„Okręt mój płynie dalej – pod prąd,

Serce, choć popękane, bić chce,

Nie ma cię i nie było – jest noc,

Nie ma mnie i nie było – jest dzień”

parafraza: KAT

wtorek, 22 marca 2011

Współczesnemu

Słyszysz coś? Jeszcze nic?
On już puka w twoje drzwi,
Coraz bliżej ciebie jest -
Otwórz oczy, obudź się!

Z każdym dniem głośniejszy krok
Słychać tam, skąd spływa mrok -
Łatwo dojrzy jego znak,
Kto otwarty umysł ma

Człowiek głupim woli być,
Nieświadomym swoich dni;
Kurczy się wciąż czasu krąg,
Lecz nieliczni widzą to

Znów symptomów krwawa noc,
Twój świat ślepy jest na zło
I z przestrogi sobie drwi -
Durny jest, jak durnym był

Dzisiaj mnie za głupca masz,
Ja się śmieję tobie w twarz -
Gdy ze strachu będziesz wył,
Wspomnisz, co mówiłem ci

2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz