"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

„Okręt mój płynie dalej – pod prąd,

Serce, choć popękane, bić chce,

Nie ma cię i nie było – jest noc,

Nie ma mnie i nie było – jest dzień”

parafraza: KAT

czwartek, 3 lutego 2011

Mglisty odcień zimy ♫

Czas, czas, czas - spójrz co zrobiłeś mi ...
Gdy szukałem jak żyć mam i kim mam być,
Nie mogłem wybrać nic

Popatrz w krąg,
Liści brąz,
W chmurach wciąż
Mglisty odcień zimy

Patrz jak zbawienia armia gra
Tam, gdzie brzeg rzeka ma,
Szykuje ci się lepszy zjazd
Niż zakładał plan,
Opróżnij kubek do dna

Popatrz w krąg,
Liści brąz,
W chmurach wciąż
Mglisty odcień zimy

Trzymaj się nadziei swej -
Łatwo tak powiedzieć jest,
Lecz gdybyś nie miał znaleźć jej,
Tak prosto grać, że
Nadzieja znajdzie się gdzieś

Spójrz na świat -
Zieleń traw,
Dojrzały łan -
To najlepszy w życiu czas

Och, pory roku mkną wokół nas,
I w gobelin wplatają czas,
Czy przystaniesz i wspomnisz nas?
Gdy tylko ochotę masz

Pamięć mi - to śmieszne jest -
Wymyka się, gdy czytam tekst -
W szufladzie mej wiersz ...
Zanim ten drink zetnie mnie

Popatrz w krąg,
Liści brąz,
W chmurach wciąż
Mglisty odcień zimy,
Popatrz w krąg,
Liści brąz,
Skrawek śniegu na ziemi wciąż ...

2011
♫ przekład z: Simon&Garfunkel

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz