"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

„Okręt mój płynie dalej – pod prąd,

Serce, choć popękane, bić chce,

Nie ma cię i nie było – jest noc,

Nie ma mnie i nie było – jest dzień”

parafraza: KAT

niedziela, 5 grudnia 2010

Jestem jak głaz ♫

Zimowy dzień
Ponury, smutny grudzień
Jestem tu sam
Patrzę z moich okien w dół na ulic bieg
Na biały całun - świeżo spadły śnieg
Jestem jak głaz
Jestem jak wyspa

Wzniosłem mur
Fortecę szczelną, mocną
Nikt zdobyć nie zdoła jej
Przyjaźni mi nie trzeba - przyjaźń rodzi ból
I śmiech i miłość, którą gardzę już
Jestem jak głaz
Jestem jak wyspa

Miłość - tak znam
Słyszałem już to słowo
W pamięci tkwi mocno mi
Nie będę budzić uczuć, po których bliznę mam
Bo kto nie kocha, ten nie wie co to płacz
Jestem jak głaz
Jestem jak wyspa

Poezję mam
Oraz książek czar, by się chronić
Osłonięty swoją zbroją
Jak bezpieczny płód, w łonie czterech ścian
Nikt mnie nie dotknie - ja nie dotknę sam
Jestem jak głaz
Jestem jak wyspa

Nie zrani głazu nikt
A wyspa nie zna łez

2010
♫ - tłumaczenie z: Simon&Garfunkel

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz