"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

„Okręt mój płynie dalej – pod prąd,

Serce, choć popękane, bić chce,

Nie ma cię i nie było – jest noc,

Nie ma mnie i nie było – jest dzień”

parafraza: KAT

czwartek, 2 listopada 2017

kraina umarłych

                               "gdy się wie, że nie będzie nigdy przyszłości,
                               usiłuje się pozyskać przeszłość, która choć była"
                                                                                          Pierre Loti

ponoć kto umrzeć nie gotów
wejdzie w krainę umarłych
nie znajdzie stamtąd powrotu
tkwiąc między światy rozdarty

nie mogę do was przychodzić
rozmawiać z wami nie wolno
wiem jak żywemu ta szkodzi
światów mieszania ułomność

lecz coś nie bardzo ten schemat:
wy - duchy ja - żywy jeszcze
bo we mnie życia już nie ma
wy żywi we mnie jesteście

tamci po stronie choć życia
to tylko trupy są żywe
ja podczas z wami chwil bycia
przeżywam lata szczęśliwe

nie chcę więc wracać do ludzi
wśród których czuję się martwy
lecz pośród was się obudzić
w czasie co życia był warty

pozostać z wami chcę teraz
tutaj gdzie wszystko trwa wiecznie
kiedy świat ludzi umiera
w waszym mi będzie bezpiecznie

2017

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz